Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Kendal Mellihs - 2 oktober 2009 10:58

Nu har vi beställt ett nytt webbhotell efter att vi äntligen har fått svar från våra gamla webbhotellägare som säger att de inte kan få tag i de gamla filerna och att det inte längre är någon ide att vänta.

Vi kommer alltså få servrar som nu är mycket mer tillgängliga. Sidan kommer vara uppe mycket oftare och den kommer också att fungera snabbare nu. :)

Vi beklagar att det tagit sån tid att fixa detta, men vi har verkligen försökt ordna det på ett så smidigt sätt som möjligt.

Anledningen till att sidan lades ned var på grund av att servern sidan låg på hade blivit ordentligt hackad och att servrarna gått sönder.

Nu kommer sidan vara uppe igen så snart som domänen kopplats om till de nya servrarna. :) Webbhotellet vi använder säger att det vanligtvis tar 5 dagar. Vi kommer få nya inloggninsuppgifter till sidan inom ett dygn, sedan får vi vänta och se. :)

När skolan öppnas igen kommer vi även dra igång lektionerna ordentligt. :)

Många magiska hälsningar,

Magnus - Trollkarlsskolan.se