Inlägg publicerade under kategorin Teknisk utvecklingsblogg

Av Kendal Mellihs - 14 oktober 2009 15:46

Hejhej, hoppas alla är nöjda glada med hur Trollkarlsskolan fungerar nu:)

Så, vad jobbar vi med nu? Jo, i förra veckan gick jag igenom och analyserade lite statistik samt omröstningar här på bloggen, jag har även skrivit en utvärdering om detta som vi kommer gå igenom för att förbättra sidan efter era önskemål (det är alltså viktigt att ni svarar på omröstningar om ni vill påverka sidan).

Idag och igår har jag jobbat med en ny design (japp en sådan är på g) som vi hoppas ska öka stämningen samt ge en bättre översikt och användarvänlighet på sidan.

Magnus och Hanna har dessutom skrivit regler för både OFF- och ON-forumen.

Magnus har dessutom arbetat en hel del tekniskt med sidans funktioner.

I övrigt har vi börjat se över Trollkarlsskolans tekniska uppbyggnad för att förbättra de system och funktioner som existerar idag samt skapa nya, bättre funktioner i framtiden.

MVH. Felix.

Av Kendal Mellihs - 1 september 2009 20:15

20:31

Sidan är igång igen och fler glada nyheter blir det;

Trollkarlsskolan.se har nämnligen blivit Sveriges största internetbaserade Harry Potter-rollspel!

20:20

Ca en timme efter terminstart slocknade Trollkarlsskolan pga överbelastad databas, detta beror på att ett stort antal medlemmar loggade in, registrerades, skapade karaktärer, rollspelade, mm. samtidigt.

Krashen bekräftar våra aningar om att vi är i stort behov av ny serverhost.

Men dessa kostar som sagt och trots våra vädjanden har vi tidigare endast fått in ett par enstaka bidrag.

Så nu ber vi er återigen, kan ni inte avvara en slant som stöd för Trollkarlsskolan.se? Utan era bidrag blir det tyvär inte mycket av sidans framtid.

För att bidra;

Smsa

"TS tio" till 72550 för att skänka 10kr*

"TS femton" till 72550 för att skänka 15kr*

"TS tjugo" till 72550 för att skänka 20kr*

* + ev. operatörstaxa.

Tack, snälla ni!

Av Kendal Mellihs - 29 juli 2009 01:13

Såhär i startgroparna känns allt smått panikartat när vi mitt under de sista förberedelserna upptäcker att de vi hyr serverutrymme av har tekniska problem. Därför ligger nu trollkarlsskolan.se offline och vi tvingas avbryta arbetet för tillfället.

Om felet kvarstår imorgon kommer vi överväga möjligheten att flytta Trollkarlsskolan till en ny, förhoppningsvis mer stabil, server.

MVH,

Felix,

Av Kendal Mellihs - 7 juli 2009 17:16

Kl. 23:37

Felet kvarstår, vi överväger möjligheten att vidarekoppla domänen till bloggen. Beslut om detta tas imorgon förmiddag.

//Trollkarlsskolan.se, styrelsen.

Kl. 17:15

För tillfället ligger hemsidan nere. Detta pågrund av ett serverfel hos de vi hyr servrar av. På grund av detta kan man för tillfället inte nå www.Trollkarlsskolan.se. Vi som arbetar med Trollkarlsskolan kan tyvär inte göra annat än att vänta på att de som tillhandahåller oss servrar inom kort löst felet. Sker inte detta inom ett par dygn kommer vi troligtvis att flytta över Trollkarlsskolan.se till nya servrar för att garantera att allt fungerar som det ska inför releasen den 15e Juli.

Inlägget kommer att uppdateras senare ikväll om huruvida felet lösts eller ej.

/Trollkarlsskolan.se, utvecklare.

Av Kendal Mellihs - 6 januari 2009 22:50

Hej,

Kommer Bara lite snabba uppdateringar från utvecklarna av magins värld online;

De senaste veckorna sedan projektet påbörjades har vi framförallt spånat på idéer, men vi har även hunnit med att skriva struktur för databaser samt skapat en preleminär design för sidan.

Dessutom har utvecklingen av funktioner och sid-innehåll påbörjats.

Vi återkommer med fler uppdateringar :)

Efterlysning:

FanArt-tecknare eller liknande sökes för mindre arbeten med sidan. Inga erfarenheter inom webbproduktion krävs.

Skicka Intresseanmälan (gärna med bildexempel) till MaginsVarld@live.se

MVH.