Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Kendal Mellihs - 12 augusti 2009 14:04

Som ni kanske märkt så finns Trollkarlsskolan.se tyvärr inte alltid tillgänglig. Vi är väl medvetna om detta och vi hoppas att problemen ska försvinna snarast, då vi vet att webbservern som sidan ligger uppladdad på fungerat felfritt vid långtidsbruk tidigare.

Jag ska testa några andra webbhotell och förhoppningsvis kommer vi få tag på en lösning som fungerar både tekniskt och ekonomiskt snarast.

Jag hoppas att ni förstår det jag skrivit med mugglartekniska termer, det jag försöker säga är att vi gör vårat bästa för att problemet ska lösas snarast.

Med magiska hälsningar,

Magnus - Trollkarlsskolan.

Av Kendal Mellihs - 12 augusti 2009 02:02

För det första så vill jag gratulera mig och Felix för att redan vara uppe i över hundra medlemmar (alltså konton) på Trollkarlsskolan.se!

Detta är allt tack vare er! Ni är helt underbara ska ni veta!

För det andra så vill vi meddela om ett tillägg till det nya EP systemet. Erfarenhetspoäng kommer numera ges ut automatiskt vid varje trådinlägg och varje ny tråd i rollspelsdelen av forumet (alla kategorier förutom skolgården). 5 poäng kommer att ges för varje startad tråd och 2 poäng för varje inlägg. Men tänk på att detta inte är till för att ni ska göra meningslösa tomma inlägg eller spam över huvud taget, lärarkåren har befogenheter att ta bort erfarenhetspoäng om detta missbrukas. Tänk på att det såklart finns många andra sätt att få erfarenhetspoäng.

Vi har nu även en Facebook grupp, som är en öppen grupp där alla får bli medlemmar, länken till gruppen är

Fortsattningsvis så vill jag meddela till er få som har haft problem med uggleposten att problemet är fixat.

Vi ser att många kommit igång ordentligt i rollspelet och det är väl den bästa nyheten av dem alla.

Avslutningsvis så har jag glädjen att meddela att Mirja Collet, elevhemsföreståndaren för Magna Ruber, kommit tillbaka till skolan för första gången nu efter skolstart och att även Magna Rubers elevhem fått en inledningspresentation av deras lärare i stora salen.

Med många magiska hälsningar,

Magnus.