Alla inlägg den 14 september 2009

Av Kendal Mellihs - 14 september 2009 19:04

Trollkarlsskolan.se har nu gått med i Lajvföreningen Expelliarmus! Detta för att utveckla ett samarbete för mer och roligare rollpel samt förhoppningsvis öppna möjligheterna till att anordna TS-lajv!

I lördags ägde "kulturnatten" i rum i Uppsala, då passade TS, Expelliarmus och Uppsala Slug Club på att Lajvpeppa lite med ett minilajv där vi antog roller direkt från Harry Potter böckerna. Det blev  en underbart spännande kväll med strider och intriger mellan dödsätarna och Fenixorden. Uppsalas stora kyrka med omgivning skapade en häftig stämning i nattmörkret.

Lajvet uppmärksammades i UNT (Uppsala Nya Tidning) samt på deras hemsida UNT.se.

Såhär skrev de om evenemanget;

"Ett gäng svartklädda figurer smyger runt utanför kyrkväggarna. De är medlemmar i Harry Potter-föreningen Uppsala Slug Club och Harry Potter-liveföreningen Expelliarmus från Stockholm. Professor Servus Snape, Bellatrix Lestrange och de andra har just börjat erövra kulturnatten".

Nu lite Statistik...

Hittills (14e September) har bloggen haft 210 unika besökare. Samtidigt ökar medlemsantalet med hög fart.

Den 2a September hade vi 243 användare, idag den 14e september har vi 296 användare, alltså har det tillkommit 53 nya medlemmar på bara 12 dagar!

I takt med att medlemmarna blir fler ökar också aktiviteten på skolan och sidan utvecklas och uppdateras dagligen av  lärarkåren.

Jag vill tacka alla aktiva medlemmar samt tacka för all den positiva respons vi fått av ambisiösa medlemmar!

Förövrigt har bloggen bytt namn till Trollkarlsskkolan.bloggplatsen.se

MVH. Felix - Trollkarlsskolan.se

<<< September 2009 >>>