Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Kendal Mellihs - 9 maj 2009 20:54

sidans struktur bearbetas, tanken är att förenkla konceptet så att även mindra avancerade rollspelare samt yngre personer ska kunna hantera sidan enklare.

Av Kendal Mellihs - 9 maj 2009 20:53

Registreringen på sidan är tillfälligt stängd pga. databasarbete.

Av Kendal Mellihs - 2 mars 2009 10:42

Vi har beslutat att vissa uppdateringar innan skolstart behövs för att öka spelupplevelsen ytterligare och på grund av detta kommer vi att hoppa över BETA 1.0 och gå direkt till andra versionen.

Detta innebär en något längre utvecklingstid, men vi är övertygade om det kommer vara värt det.

Alla de som förhandsregistrerat en karaktär på Trollkarlsskolan.se har mottagit följande utskick från styrelsen;

Kära Elever,

Trollkarlsskolan för häxkonster och trolldom hade idag ett styrelse möte där vi beslutade att skolan är i behov av ytterligare en renovering innan första terminen kan inledas.
Detta endast för att ni som elever ska få en så bra skolupplevelse som möjligt.

Självklart kommer ni fortfarande stå kvar i registret för nya elever till starten och ni behöver inte uppdatera detta.
Ni har alltså en garanterad plats på skolan.
Registreringen kommer troligtvis vara öppen tills det att skolan öppnar, det finns nämnligen en del platser lediga.
Hoppas ni har tålamod samt ursäktar vår försening.

Vill du hjälpa skolan att utvecklas? Sprid informationen om var blivande elever kan registrera sig!
Ni som vill ansöka om lärarposter på skolan är välkomna att svara på denna uggla för mer information.

MVH
Kendal Mellis,
Rektor.

www.trollkarlsskolan.se

Av Kendal Mellihs - 27 februari 2009 01:19

Ja, som ni kanske sett, kan man nu, äntligen, registrera en rollspelskaraktär på Trollkarlsskolan.se

Besökarantalet på bloggen växer nu snabbare än någonsin och medlemmarna på trollkarlsskolan trillar in en efter en, kom ihåg att först till kvarn gäller på de platser vi har släppt (!)

Klockan 19:07, nu på söndag börjar välkomstcermonin med elevhemssortering mm. för alla häxor och trollkarlar på Trollkarlsskolan.se, mer info om detta kommer via mail till de som registrerat sin karaktär innan lördag kl 18:00.

Av Kendal Mellihs - 26 februari 2009 00:58

Teknisk rapport 3

Trollkarlsskolan.se är online igen!

Där kan du läsa om rollspelet, hitta kontaktuppgifter samt Registrera en Karaktär :)

Av Kendal Mellihs - 26 februari 2009 00:10

Teknisk rapport 2

De fel som orsakat att registreringssidan varit offline under dagen har nu förhoppningsvis lösts, om allt går som planerat kommer sidan vara online igen innan kl 09:00 och BETA-releasen ska då inte påverkas av denna försening.

Av Kendal Mellihs - 25 februari 2009 13:37

Teknisk rapport

Trollkarlsskolan.se är tillfälligt nere på grund av serverfel.

Vi jobbar på problemet och hoppas på att ha registreringssidan online igen så snart som möjligt.

Av Kendal Mellihs - 25 februari 2009 01:57

Hej,

det har snart gått 3 månader sedan första blogginlägget vi skrev.

Sedan dess har antalet unika läsare Mer än fördubblats varje månad!

Intresset har varit stort, med massor av positiv kritik, vi hoppas att det förtsätter så:)

Nu till en annan sak, från kl. 12:00 idag (onsdag) kommer du kunna registrera ett medlemskap inför BETA-släppet nu på söndag. Antalet testare är begränsat, så det är först till kvarn som gäller!

PS;

Hjälp oss med lite statistik och svara  på frågan till höger på sidan.

<<< Mars 2010
>>>