Av Kendal Mellihs - 1 september 2009 23:55

Som rubriken lyder, här kommer lite glada nyheter!

För det första är nu Trollkarlsskolan.se Sveriges största internetbaserade Harry Potter-rollspel!

För det andra fick Bloggen nästan 600 Unika besökare i augusti (!) vilket är fyra gånger fler än vi hade i juli.

Och för det tredje är skolan nu igång och allt fungerar som det ska, snart kommer dessutom Nya funktioner.

Förövrigt bearbetas just nu de omkringliggande projekten runt Trollkarlsskolan och snart får ni veta mer om detta. :)

Mycket kul som hänt - och Minst lika mycket kul att se fram emot alltså!

Hoppas ni är nöjda med vårt hårda arbete hittills..

MVH.

Av Kendal Mellihs - 1 september 2009 20:15

20:31

Sidan är igång igen och fler glada nyheter blir det;

Trollkarlsskolan.se har nämnligen blivit Sveriges största internetbaserade Harry Potter-rollspel!

20:20

Ca en timme efter terminstart slocknade Trollkarlsskolan pga överbelastad databas, detta beror på att ett stort antal medlemmar loggade in, registrerades, skapade karaktärer, rollspelade, mm. samtidigt.

Krashen bekräftar våra aningar om att vi är i stort behov av ny serverhost.

Men dessa kostar som sagt och trots våra vädjanden har vi tidigare endast fått in ett par enstaka bidrag.

Så nu ber vi er återigen, kan ni inte avvara en slant som stöd för Trollkarlsskolan.se? Utan era bidrag blir det tyvär inte mycket av sidans framtid.

För att bidra;

Smsa

Tack, snälla ni!

Av Kendal Mellihs - 31 augusti 2009 14:10

Den 1a September, närmare bestämt kl.19.07 (ohoo magiskt!), är alltså då Trollkarlsskolan.se drar igång på riktigt med terminstart.

Ni som var med redan under BETA-testningen innan vi stängde i början på månaden kommer ha kvar de ErfarenhetsPoäng ni samlade då, dock kommer alla ElevhemsPoäng att nollställas.

Ni som redan lyckats klättra upp till år 3 kommer nu få tillgång till Trollkarlsbyn, där ni kan köpa böcker för att lära er trollformler mm.

Förutom trollkarlsskolan är även andra idéer på gång inom projektet "Maginsvärld". Mer om detta kommer inom kort, men hjälp oss gärna genom att svara i undersökningen till höger på sidan.

Hoppas ni har överlevt en tid nu utan Trollkarlsskolan, vi önskar er välkomna tillbaks in i gemenskapen!

MVH. Felix, Magnus - Trollkarlsskolan.se

Av Kendal Mellihs - 28 augusti 2009 10:23

Nu har ni fått vänta tillräckligt, krånglet med nya servers får vi ta senare, nu drar vi igång en sista satsning och försöker få allt klart på bästa sätt!

1a September öppnar vi portarna och drar därmed igång första riktiga terminen på Trollkarlsskolan.se, känn er välkomna! (Det är redan nu är möjligt att registrera sig som användare).

Fortfarande söker vi er eldsjälar som kan tänkas skänka en slant för att stödja driften av den nya fandomen,

Smsa

Tack på förhand!

Felix, Magnus - Trollkarlsskolan.se

Av Kendal Mellihs - 24 augusti 2009 01:24

Godkväll/morgon alla trötta TS-fantaster:)

Vi ursäktar att vi missat tidsplanen "ett par dagar" som står på trollkarlsskolan.se, detta beroende framförallt på att vi bestämt oss  för att byta servers då de gamla inte riktigt klarade av den folkstorm vi fick när portarna öppnades till skolan första gången. Med nya servers kommer sidan förhoppningsvis vara mer stabil samt snabbare. Men serverbytet har även gett oss en hel del tidskrävande arbete och innebär dessutom att vi tvingats lägga ut för en massa kostnader ur egen ficka.

Hursomhelst är iallafall nästan alla uppdateringar klara och sidan är helt AWESOME!

Skolan är igång inom ett par dagar..

Vill du hjälpa oss att ha råd med servers, marknadsföring, och annat?

Skänk  då en slant genom att smsa;

* + ev. operatörstaxa.

Om alla kunde sponsra med minst bara en tia så skulle vi bli jätte happy:)

Sneeeeeeeelaaaa?

MVH.

Felix. -Trollkarlsskolan.se

Av Kendal Mellihs - 19 augusti 2009 00:53

Uppdateringen går väldigt bra. Mugglar-knapp-anordningen (som även kallas tangentbordet) brinner av allt hårt arbete!

För att ge er en liten inblick på det vi gjort med sidan så kan jag säga att vi har bland annat renoverat forum utseendet en hel del såväl som uggleposten, lagt till helt nya lektionssalar, sovsalar i elevhemmen, en så kallad spellcaster(!) och trollkarlsbyn(!) (med bland annat Drakbaren, gränder och snart även en marknad).

Mycket är på gång och vi sitter uppe sent för att sidan ska komma upp så fort som möjligt, vilket kommer bli vilken dag som helst nu!

Ha tålamod. Tänk på det gamla ordspråket;

Den som väntar på något gott... (Har inte lärt sig hantera Accio) :)

Med många magiska hälsningar,
Magnus, Felix - Trollkarlsskolan.se

Av Kendal Mellihs - 16 augusti 2009 01:27

Trollkarlsskolan skickar nu hem sina elever samtidigt som personalen påbörjar en sista renovering innan skolåret drar igång på riktigt! Vi lärare rekommenderar att ni spenderar denna tid med att se till att ni är riktigt utvilade innan ni börjar äventyret på riktigt!

PS. Vi har nu lagt till information om Trollkarlsskolans officiella kakor, se http://trollkarlsskolan.se/kakor.php :)

Av Kendal Mellihs - 14 augusti 2009 03:08

Ett nattspöke (eller kan det vara en poltergeist?) har gjort om i slottet, jag känner knappt igen mig i korridorerna.

Väldigt artistiskt dock, så jag säger nog inget till vaktmästaren..

Jag misstänker att ett visst elevhemsspöke ligger bakom detta, men mer om detta någon annan gång..

Jag har en liten överaskning för er på Trollkarlsskolan, hoppas ni blir nöjda.

Med många spöklika och mystiska hälsningar,

Magnus Karlsson - Trollkarlsskolan.se

<<< Mars 2010