Trollkarlsskolan.se - Utvecklingsblogg

Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Felrapport.

Av Kendal Mellihs - 17 september 2009 15:06

Återigen är det problem hos Trollkarlsskolans serverhost. Så snart de är uppe igen så vi kommer åt databas och filer ska vi kopiera dessa och flytta sidan till servrar som förhoppningsvis är mer stabila.


Stöd oss gärna ekonomiskt så vi får råd med bättre servrar genom att skicka oss ett sms:)



Smsa

"TS tio" till 72550 för att skänka 10kr*

"TS femton" till 72550 för att skänka 15kr*

"TS tjugo" till 72550 för att skänka 20kr*

* + ev. operatörstaxa.


Tack på förhand! (Om pengar dras har vi fått dem, även om du får ett felmeddelande)


Trots att sidan är nere jobbar vi vidare med funktionerna, vi har bland annat en helt ny idé som vi tror kommer intressera er, mer om det senare;)


 MVH. Felix Nordfeldt - Trollkarlsskolan.se 


 
 
Ingen bild

Laurentius

17 september 2009 19:45

Hoppas det blir bättre på kommande servrar! Bidrar med mina sista pengar på mobilen, ja de sista pengarna jag hade egentligen ;) Skulle man kunna få veta ungefär hur mycket som har kommit in, samt vad hemsidan kostar på ett år, eller månad?

 
Magnus - Trollkarlsskolan

Magnus - Trollkarlsskolan

17 september 2009 20:09

Via sms klienten har vi fått in 73.30;- i skrivande hand. Ska få ett lite större bidrag av en kär HP nörd imorgon.

Webbhotell kostar runt 300;- första året om jag har tagit in allt i mina beräkningar. Sedan kostar domänen 100;- per år (denna är redan betald).

Men vi ska inte låta något så dumt som mugglarpengar hindra oss! Snart är vi uppe igen, på underbart stabila och snabbare (mycket mer lokala) servrar!

http://Trollkarlsskolan.se

 
Ingen bild

Deacon

17 september 2009 20:19

bara 73:-? :O
jag har själv lagt 45, har Laurentius stått för resten lr xD

 
Felix - Trollkarlsskolan

Felix - Trollkarlsskolan

18 september 2009 09:03

Ja, av dina 45kr går kanske bara 25 till oss eftersom sms-tjänsten kostar, och denna kostnad dras av på det vi tjänar in. + övriga administrativa avgifter. Tyvärr :/

http://trollkarlsskolan.se

 
Ingen bild

Deacon

18 september 2009 10:16

Okej?
Låter inte riktigt, tror ni skulle behöva byta tjänst.

 
Ingen bild

Destiny Rush

19 september 2009 21:07

Jag ska faktiskt skicka pengar men min mobil har slut på pengar just nu så det går inte :(
Men oj! Bara 73!!! D: Med tanke på hur många medlemar det finns på sidan så borde det ju åtminstonde finnas fler folk som är villiga att skänka pengar!!! Om alla medlemar skulle skänka 10 spänn var så skulle ni definitivt fått in mer!
Jag skickar ett mezz inom snaraste framtid då jag fixat pengar till mobilen ^^

 
Ingen bild

Deacon

20 september 2009 03:05

Nu har jag suttit och gjort lite ändringar i min profil "har den sparad i ett dokument på datorn" så ni får se till att få upp sidan igen snarast möjligt, jobba jobba jobba! Sitter här mitt i natten och klappar händer ;)

 
Ingen bild

Carmen

20 september 2009 17:20

Men.. när startar sidan igen då? :o
saknar TS xD

 
Jojjo Ros

Jojjo Ros

26 september 2009 16:58

Nu saknar jag Trollkarlsskolan så mycket!! Snälla få det att fungera snart! :'(

http://www.jojjoros.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kendal Mellihs - 25 mars 2010 14:50

Jag vet inte hur mycket det märks hos er användare, men själv känner jag att det bara går bättre och bättre med den nya sidan. Vi har lagt till ett flertal regler på sistone och vi har börjat ta itu med många viktiga saker. Den nya designen verkar up...

Av Kendal Mellihs - 3 mars 2010 02:53

Nu den 1a Mars har det fjärde året på trolldomsskolan Yggrasil startat. Det innebär att många elever har gått upp i årskurs och att vi nu har våra första fjärdeårselever. Grattis!   Vill också tillägga att många mindre uppdateringar på sidan har ...

Av Kendal Mellihs - 15 februari 2010 01:38

Nu har den tredje riktigt stora uppdateringen kommit! Med ny design och lite mer struktur på sidan! Vi arbetar just nu med att pyssla med guider och FAQ's. Skolans rektor har dessutom hållt ett tal i stora salen, se till att ni kollar in det! :)   ...

Av Kendal Mellihs - 13 februari 2010 00:50

Februari är fylld med spännande överraskningar! Just nu har alla lärare i uppgift att skriva kurslitteratur till deras ämnen och när detta är gjort kommer ett nytt lektionssystem att lanseras, tillsammans med provsystem och betygsystem. Även årskur...

Av Kendal Mellihs - 25 december 2009 22:54

Precis som Felix skrev tidigare idag så har sidan gått igenom en stor uppdatering, men än är det inte färdigt! Redan om ett par veckor kommer det trilla in en ny, mer färgglad design. Vi har även många andra magiska uppdateringar i planeringsstadiet....

Presentation


Trollkarlsskolan.se

Omröstning

Vad saknar ni mest på sidan?
 Läraraktivitet
 Stämning
 OFF föreningsfunktioner (forum m.m.)
 Minispel/Tidsfördriv
 Grafiskt/Bilder
 Större Trollkarlsby med personal
 Fler användare
 Hårdare regler
 Mindre hårda regler
 Inget!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards