Trollkarlsskolan.se - Utvecklingsblogg

Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Omröstning!

Av Kendal Mellihs - 20 september 2009 19:27

Nu har vi fått nog!

TS har legat nere väldigt länge nu på grund av de vi hyr serverutrymme hos. Som sagt kan vi inte göra något åt dessa fel. Det vi kan göra däremot är att flytta sidan till stabilare  servers och lägga upp en databas-backup från den 14e september. Detta skulle innebära att allt som hänt på sidan efter den 6e kommer försvinna permanent och ingen kommer kunna få tillbaks EP eller sådant.

Detta vore tråkigt men då är TS öppen och stabil igen inom en vecka.


Alternativet är att fortstätta vänta ett par veckor och hoppas på att de fixar servrarna för att därefter ta en ny kopia på databasen och flytta över Allt till nya stabila servrar.




Vi har beslutat att på ett äkta demokratiskt vis låta er som påverkas av beslutet även fatta beslutet.

Rösta till höger om ni föredrar antingen Alternativ1 (Hemsidan är garanterat snart uppe men 6dagars aktivitet försvinner) eller Alternativ2 (Vi väntar och hoppas servrarna fixas så vi kan ladda upp en fullständig  sida närmaste veckorna). Om du har en egen idé, var god rösta på Alternativ3 och förklara idén i en kommentar till detta inlägg.


Röstningen pågår till och med tisdag, om inte sidan kommit upp innan dess.


MMH. Felix, Trollkarlsskolan.se

 
 
Ingen bild

Carmen

20 september 2009 20:12

Det är ju visserligen kul om TS startar så snart som möjligt, men jag tycker verkligen inte att allt ska försvinna! det vore ju jättetråkigt... D: så jag väntar hällre..

 
Ingen bild

Deacon

20 september 2009 20:15

Trots att jag kom upp i årskurs tre så röstar jag på att köra upp sidan så fort som möjligt igen.

mvh Deacon

 
Ingen bild

Laurentius

20 september 2009 21:44

Jag inväntar mer än gärna, då mycket som har hänt annars försvinner. "Den som väntar på något gott..." Så jag väntar gärna några dagar till och hoppas att allt löser sig! Men tager det alldeles för lång tid, så får vi offra de sista dagarna, för att få upp hemsidan!

 
Ingen bild

Veronie Sleeve

21 september 2009 13:10

jag röstar lätt på alternativ två, att ni väntar, då jag fått nästan alla mina poäng de senaste dagarna, och snart är uppe i år 2, bara åtta poäng saknas. vore dumt att slänga bort allt det. innan det hade jag bara 25 poäng, och jag vill verkligen inte hamna där igen, jag längtar verkligen tills jag kommer upp i tredje årskursen och kan åka in till byn, och allt. verkligen.
Alternativ två!

 
JTB

JTB

21 september 2009 17:55

Hej jag kan inte logga in! Vad ska jag göra?

http://jossanbergstom.blogg.se

 
Ingen bild

AnnaMee

21 september 2009 20:49

håller starkt med Laurentius :P

 
Felix - Trollkarlsskolan

Felix - Trollkarlsskolan

22 september 2009 11:11

JTB: Sidan ligger tyvärr nere som du skulle sett om du läste först.
MMH.

http://sverev.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Trollungen

22 september 2009 13:16

Alltså det låter som en riktigt usel sms-tjänst om nästan 50% av det som ges till er inte går till er utan till rent administrativt arbete. Går det kanske att lösa på ett smidigare sätt? Jag tänker mest för de som ger pengar att de ska känna att de faktiskt går till TS och inte till avgifter bara. När det gäller när sidan kommer upp igen så tycker jag att man kan vänta några dagar och se, funkar det inte eller att man inte får några direkta svar ifrån webhotellet så kan man fundera på att "börja om". Har ni fått någon information ifrån servermänniskorna när det ska fungera igen? Kanske ska höra med folk vilka webhotell de rekommenderar så kanske det dyker upp något billigare än det ni har dessutom? /MVH Trollungen

 
Ingen bild

Laurentius

23 september 2009 15:50

Hemsidan låg tillfälligt uppe nyligen, cirkus kvart i fyra. Och det var den också under lördagen en stund, om jag inte missminner mig.

 
Ingen bild

Deacon

23 september 2009 22:35

två gånger idag har användarnamn och lösenord rutorna kommit upp när jag klickat fram sidan... men har inte kommit längre än så ;)

 
Ingen bild

Felix - Trollkarlsskolan

24 september 2009 22:13

Trollungen: Nej det finns ingen bättre lösning eftersom denna tar en viss procent istället för ett fast pris. Andra lösningar tar flera tusen i startavgifter.
Gällande webbhotell har vi ett nytt på g, men vi kan inte börja använda detta innan vi lyckats ladda ner databasen från det gamla.

 
Ingen bild

Deacon

29 september 2009 00:15

GAAAAAH!!!!
Klarar inte länge till utan TS!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kendal Mellihs - 25 mars 2010 14:50

Jag vet inte hur mycket det märks hos er användare, men själv känner jag att det bara går bättre och bättre med den nya sidan. Vi har lagt till ett flertal regler på sistone och vi har börjat ta itu med många viktiga saker. Den nya designen verkar up...

Av Kendal Mellihs - 3 mars 2010 02:53

Nu den 1a Mars har det fjärde året på trolldomsskolan Yggrasil startat. Det innebär att många elever har gått upp i årskurs och att vi nu har våra första fjärdeårselever. Grattis!   Vill också tillägga att många mindre uppdateringar på sidan har ...

Av Kendal Mellihs - 15 februari 2010 01:38

Nu har den tredje riktigt stora uppdateringen kommit! Med ny design och lite mer struktur på sidan! Vi arbetar just nu med att pyssla med guider och FAQ's. Skolans rektor har dessutom hållt ett tal i stora salen, se till att ni kollar in det! :)   ...

Av Kendal Mellihs - 13 februari 2010 00:50

Februari är fylld med spännande överraskningar! Just nu har alla lärare i uppgift att skriva kurslitteratur till deras ämnen och när detta är gjort kommer ett nytt lektionssystem att lanseras, tillsammans med provsystem och betygsystem. Även årskur...

Av Kendal Mellihs - 25 december 2009 22:54

Precis som Felix skrev tidigare idag så har sidan gått igenom en stor uppdatering, men än är det inte färdigt! Redan om ett par veckor kommer det trilla in en ny, mer färgglad design. Vi har även många andra magiska uppdateringar i planeringsstadiet....

Presentation


Trollkarlsskolan.se

Omröstning

Vad saknar ni mest på sidan?
 Läraraktivitet
 Stämning
 OFF föreningsfunktioner (forum m.m.)
 Minispel/Tidsfördriv
 Grafiskt/Bilder
 Större Trollkarlsby med personal
 Fler användare
 Hårdare regler
 Mindre hårda regler
 Inget!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards